انواع ترفندهای آرایشی و بلاگری

جدیدترین ترفندهای آرایشی، سلامت پوست و مو به همراه بلاگری رو با ما یاد بگیر!

انواع ترفندهای آرایشی و بلاگری

جدیدترین ترفندهای آرایشی، سلامت پوست و مو به همراه بلاگری رو با ما یاد بگیر!

انواع روش های خانگی درمان شقاق

دوشنبه, ۹ بهمن ۱۴۰۲، ۰۴:۴۳ ب.ظ

همانطور که گفته شد لیزر شقاق بهترین و قطعی ترین روش درمانی است که سبب درمان کامل این بیماری می شود. درمان های خانگی معمولا بی فایده بوده و تنها در برخی موارد سبب کاهش علائم آن خواهند شد. و به طور کلی روشهای درمان خانگی شقاق مقعد از نظر علم پزشکی بی فایده و اتلاف وقت به شمار رفته و شیوه درمانی قطعی به شمار نمی روند.
همچنین هنگامی که شقاق از مراحل اولیه خود بگذرد، نیاز به درمان اساسی داشته و روشهای درمانی دیگر بی نتیجه خواهند بود.

نوشیدن آب

بی آبی بدن یکی از دلایل به وجود آمدن یبوست است که موجب خشک و سفت شدن مدفوع می شود. از این رو نوشیدن آب روزانه به مقدار 8 الی 10 لیوان می تواند نیمی از مشکلات یبوست را برطرف کرده و سبب رفع بیماری و معجزه درمان شقاق شود.

تصویر آب برای درمان خانگی شقاق

حمام نشیمنگاه

یکی از روشهای درمان خانگی شقاق مقعدی، حمام نشیمنگاه است که بیماران مبتلا به این بیماری می توانند از آن استفاده نمایند. استفاده از حمام نشیمنگاهی بسیار آسان بوده و کافی است روزانه به مدت 20 دقیقه در تشت یا وان آب ولرم (نه گرم و نه سرد) که حاوی ترکیباتی چون نمک یا جوش شیرین است، بنشینید.

مطالعه بیشتر: هزینه درمان شقاق با لیزر چقدر است؟

پرهیز از زور زدن در توالت

زور زدن در هنگام اجابت مزاج یکی از دلایلی است که سبب بروز بیماری شقاق می شود. چرا که وارد کردن فشار، علاوه بر ایجاد بیماری شقاق میتواند بواسیر را هم به وجود آورد. هنگامی که مدفوع با فشار از راست روده و مقعد عبور کند سبب خراش و آسیب در ناحیه شده و شقاق مقعد را پدید می آورد. بنابراین یکی از روشهای درمان خانگی شقاق مقعد پرهیز از زور زدن در توالت است.

رعایت بهداشت

رعایت بهداشت یکی از پایه های اساسی سلامتی و دور بودن از انواع بیماری ها و یکی از راه های درمان خانگی شقاق مقعد به شمار می رود. بیماری شقاق نیز یکی از بیماری هایی است که در نواحی حساس بدن رخ داده که نیازمند آن است. شستشوی مداوم مقعد و خشک نمودن آن سبب رفع رطوبت و باکتری های اضافه آن می شود. البته به یاد داشته باشید، عدم استفاده از مواد شوینده بدون عطر و بو یا دستمال های زبر و خشک می تواند تا حد زیادی این بیماری را کنترل کرده و سبب کاهش علائم آن شود.

استفاده از بالشتک های دوناتی

نشستن در سطح ناهموار می تواند یکی از دلایل بروز شقاق شود. اگر زمان های طولانی را نشسته اید، بهتر است از برخی بالشتک های طبی که دوناتی شکل هستند استفاده نمایید تا کمترین فشار و آسیب به ناحیه مقعد وارد شود.

ورزش و فعالیت

فعالیت مناسب و مداوم علاوه بر تاثیر بر سلامتی، می تواند موجب بهبود وضعیت جسمانی و بهبود حرکات روده ای و تنظیم اجابت مزاج شود. برای این کار بهتر است حداقل روزانه 30 دقیقه ورزش منظم داشته باشید تا این روش درمان خانگی شقاق مقعد را به همراه داشته باشد.ادامه مطلب

  • nyusha gholami

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی